Otthon / Sportos / Nem várhatunk csodát a Renault-tól 2016-ban
11.09.2010 Monza, Italy, Vitaly Petrov (RUS), Renault F1 Team - Formula 1 World Championship, Rd 14, Italian Grand Prix, Saturday Practice - www.xpb.cc, EMail: info@xpb.cc - copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Davenport / xpb.cc

Nem várhatunk csodát a Renault-tól 2016-ban

Bár már alakul és formálódik a fennállása harmadik gyári korszakának nekikezdő Renault, egyelőre több a kérdőjel körülöttük, mint a bizonytalanság. Lesz-e a csapat vezetője, Alain Prost? Mit várhatunk az enstone-iaktól 2016-ban, s mekkora segítséget jelent majd Mario Illien személye?

Régóta beszélnek arról, hogy a csapat egyik vezetője a négyszeres világbajnok Alain Prost lesz, aki jó ideje a márka nagyköveteként tevékenykedik, s akinek kulcsszerepe volt abban, hogy a Renault végül a gyári szerepvállalás mellett döntött. A gyártó elnöke, Carlos Ghosn állítólag teljes mértékben meg is bízik benne. Cyril Abiteboul, a Renault sportigazgatója azonban az F1i-nek nemrégiben hangsúlyozta, korántsem egyfejű csapatvezetésben gondolkodnak.

„A csapatfőnöki pozíció ma már nem egyetlen ember felelősségét jelenti” – fogalmazott, utalva arra, hogy a vezető csapatok közül gyakorlatilag már mindenütt több ember között osztják el a vezetői feladatokat. „Elég csak megnézni a Mercedest, ahol a felelősség Toto Wolff, Paddy Lowe és Niki Lauda közt oszlik meg. Egy modernt Forma–1-es csapatot manapság már így szerveznek meg. És hiszem, hogy a Renault-nál is ez lesz a helyzet.”

Ezen struktúrában a találgatások szerint Prost (akinek korábban amolyan laudai tanácsadó szerepkört jósoltak) mellett Frédéric Vasseur, a GP2-es ART-csapat főnöke, Abiteboul, valamint a motorrészlegen a Mercedes korábbi technikai igazgatója, Bob Bell, és a gyártó jelenlegi versenycsapatért felelős mérnöke, Rémi Taffin is meghatározó pozíciót kaphat. Az istálló pontos struktúrájáról a csapat tájékoztatása szerint február táján érkezhet majd hivatalos információ.

Esélytelenek a dobogóra?

Találgatások persze nemcsak a Renault szervezeti felépítéséről, de idei kilátásairól is vannak. Carlos Ghosn már a bejelentést követően hangsúlyozta: mivel hosszú távú projektről van szó, nem várhatunk sokat tőlük az első szezonjukban, a győzelemhez szerinte három évre mindenképpen szükségük lesz. Miután a bejelentésre csak decemberbe került sor, a csapat alapját jelentő Lotus felkészülése is megcsúszott kissé, új autójukat ráadásul eredetileg nem a Renault-, hanem a Mercedes-erőforráshoz tervezték, s ezt alakították végül át.

Az 1996-ban és 1997-ben a mostani Renault elődjénél, a Benettonnál versenyző Jean Alesi már csak ezért sem hiszi, hogy a franciák már idén dobogós helyezésekért harcolhatnak – ugyanakkor örül annak, hogy újra gyári csapattá váltak. „Ez fontos Franciaország számára. Korábban megszoktuk, hogy van saját futamunk, a Renault visszatérésével pedig most nemcsak a következő szezonra, de hosszú távra is van csapatunk, ami segít a franciáknak” – nyilatkozta aMotorsportnak. „A dobogóra azonban 2016-ban nem látok esélyt. Újjáépítik a csapatot, szóval a mostani egy átmeneti időszak lesz számukra.”

Illien: Ne várjanak csodát!

Főleg úgy, hogy a motor terén még az autótervezésnél is nagyobb lemaradásuk van. A Renault-nak 2015-ben nem sikerült komolyabb előrelépést tennie V6-osával – annak ellenére sem, hogy az összes gyártó közül ők rendelkeztek a legtöbb, összesen 12 év közben fölhasználható módosító ponttal. Ezeket az év legvégén vetették be csupán, s a pályán mutatott teljesítmény alapján elmondható, gyakorlatilag semmit sem tudtak kihozni belőle.

Legalábbis nem 2015-ben. Egyes szakemberek ugyanis úgy vélik, a Renault a motor terén ugrásszerű javulást is elérhet az idei tél folyamán. Egyesek mindezt arra alapozzák, hogy a franciáknak elsősorban a belső égésű motorjuk okoz fejtörést, ezen problémákra pedig könnyebb megoldást találni. Mások pedig a megoldáskeresésben 2016-tól hivatalosan is segédkező Mario Illien szakértelmében bíznak, aki ilyen-olyan sorozatokban és szerepkörben pályafutása során eddig összesen 295 győzelmet aratott erőforrásaival – ebből 47-et a McLaren által használt Mercedes-motorral 1998-ban és 1999-ben.

Johnny Herbert szerint az ő személye garanciát jelent a sikerre. „A tudása csak erősebbé teheti a csomagot. Szerintem a Renault ezen partnerséggel sokkal jobb alapokról indul” – vélekedett a korábbi versenyző. Illien azonban mindeközben hangsúlyozta, csodát tőle sem várhatunk. „Túl kevés az időnk erre. Mindenekelőtt a hatékonyságon kell javítanunk” – nyilatkozta a svájci Sonntags Blicknek.

Forrás: telesport.hu

 

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Egy orosz tornász az Ukrajna elleni invázió támogatását szimbolizáló Z betűvel a dresszén állt ukrán versenytársa mellé a dobogón

Ivan Kulijak orosz tornász viselkedését sokkolónak nevezték. A szombati versenyt az ukrán Kovtun Illija nyerte …

Leave a Reply

Close
%d bloggers like this: