Amióta befejezték a műszaki határzár építését a horvát határszakaszon, szünetel a két ország közötti vasúti forgalom, ezért tette fel a kérdést írásban „ De meddig nem lehet még vasúton Horvátországba utazni? ” címmel Ander Balázs jobbikos országgyűlési képviselő Seszták Miklós miniszternek.
– A kerítés építését és a keményebb fellépést támogatta a Jobbik, de a mostani állapot már fenntarthatatlan, igény lenne a vasúti közlekedés helyreállítására – hangsúlyozta az országgyűlési képviselő. – Hogy a menekültválság miatt a térség államai egymásnak ugrottak, például Horvátország és Magyarország, az sajnos tény. A konszolidáció nyitánya lehetne a vasúti személyforgalom megindítása. Hiszen biztosítani a határt más formában is lehet.
fejlesztési miniszter helyett államtitkára, Fónagy János válaszolt. Kifejtette, hogy a Belügyminisztérium a magyar-horvát határon 2015. december 18-tól további harminc napos időtartamra elrendelte a részleges határzár fenntartását. Hozzátette, hogy MÁV-START Zrt. a határrendészeti és közbiztonsági okokból elrendelt határzár meghosszabbításáról tájékoztatta a horvát vasúttársaságot. Az esetet a 444. hu említette meg, szerintük nincs olyan határrendészeti ok, ami indokolná az intézkedést, mert megszűnt a migránsok nyomása a horvát határszakaszon, mégis áll a vonatközlekedés, a síneket eltorlaszoló gyodás vagon pedig a kerítés része lett.
Csakhogy ez nincs így, állítja Jankó Szabolcs, Zákány polgármestere, már ami a gyodás vagont illeti.
– A gyodás tehervagon félre van állítva egy vágányon a gyékényesi vasútállomáson, de készenlétben van. Ha visszapörgetjük a napokat, emlékezhetünk, hogy október 17-én készült el a határon a vasúti kapu, amelyet azóta is rendőrök őriznek, és felnyitnak a vonatforgalom előtt – mondta Jankó Szabolcs. – Én úgy tudom, hogy jönnek-mennek a tehervonatok horvát területre. A személyvonatokról nincs információm…
Forrás: sonline.hu