Otthon / Barcsi hírek / Vasútépítés a kormányközeli oligarchák másik kedvenc fejőstehene?
A kép forrás: youtube.com

Vasútépítés a kormányközeli oligarchák másik kedvenc fejőstehene?

helló: -Képviselő úr! Ön többször követelte a somogyi, azon belül pedig a Dél-somogyi régió infrastrukturális fejlesztését. Legutóbb például a zsákfalvak kinyitásáról, az összekötő utak megépítésének szükségességéről beszélt. Ennek ellenére a youtube-ra feltöltött hétfői felszólalásában éppen egy vasúti beruházás ellen beszélt. Igaz ugyan, hogy ez Somogyot nem érinti, hiszen a 150-es vonalról, a Budapestet Kelebiával összekötő szakaszról van szó. Nem következetlenség ez öntől? Egyszer azt követeli, hogy épüljenek utak, utána meg ellene van egy felújításnak…

Ander: -Ha megvizsgáljuk a részleteket, akkor szó sincs ilyesmiről. Nagyon sokszor kifejtettük már abbéli véleményünket, hogy a közlekedési módok közül a vasút szerepe kiemelkedő, mert biztonságosabb, energiatakarékosabb, költséghatékonyabb, káros-anyag kibocsátása pedig alacsonyabb, mint a közúti árufuvarozásé vagy személyszállításé. Ahogy a felszólalásom során is elmondtam, a vasút a hőskorától kezdve óriási hatással van a gazdaságra és a társadalomra, tehát a fejlesztés szükségszerű, de annak hatékonysága egyáltalán nem mellékes. Márpedig rossz referenciából sajnos van elég.

helló: -Mit ért rossz referenciák alatt?

Ander: -A botrányokkal tarkított vasútfelújítások közismertek. Nem megengedhető, hogy a vasútfelújítások az egyes kormányközeli nagyvállalkozók vadászterületévé váljanak, milliárdokat kaszálva egy-egy túlárazott projekten!

helló: -Most is tartani lehet ilyen veszélytől?

Ander: -500 milliárd forint 166 km vasútvonalért brutálisan sok! Ez a kamatokkal együtt (hiszen ne felejtsük el, 85 százalékban kínai hitel finanszírozná a beruházást) azt jelentené, hogy fejenként, újszülöttől a százéves aggastyánig, 100.000 forint újabb adóssággal terhelné meg a kormány az embereket.

helló: -Bocsánat, de egy dolog az ár. Ha megtérül, akkor relatív a projekt drágasága.

Ander: -Meggyőzhető vagyok. Szeretném látni az erről szóló gazdasági hatástanulmányokat.

helló: -Mi akadályozza meg ebben?

Ander: -Csupán az az apró bökkenő, hogy titkosították ezeket. Magyarán, az országgyűlés úgy fog 500 milliárd forintról meg annak kamatairól szavazni, hogy nincs elég információja a képviselőknek, és ezáltal egy biankó csekket írnak alá.

helló: -Ez első hallásra is vérlázítónak tűnik…

Ander: -Úgy ahogy mondja. Ez az összeg akkora mint az éves költségvetés 1/30-ad része. Akkora pénz, mint amit a kormány a teljes MÁV-ra két év alatt fordít.

helló: -Szót ejtett Mészáros Lőrincről is.

Ander: -Nem lehet nem szót ejteni róla, hiszen a kormány most toldotta meg 25 milliárd forinttal annak a vasútfejlesztésnek a végszámláját, amiben véletlenül az ő cége is érdekelt…

helló: -Attól tart, a Budapest-Belgrád vonal hazai szakaszának építése is hasonló botrányoktól lesz hangos?

Ander: -Sajnos nincsenek garanciák arra, hogy ne így történjen. Márpedig a Dél-Somogyban élő 80.000 embernek összességében 8 milliárd forintjába fog ez a projekt kerülni.

helló: -Belegondolni is sok. Ekkora összegből a térség összes zsáktelepülése megkaphatná a hőn vágyott összekötő útját, vagy akár a rendszerváltás előtt rengeteg helyinek és egy csomó háztájiból élő vidékinek is egzisztenciát jelentő nagyatádi konzervgyárat is újra lehetne indítani.

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Olykor bátorság kimondani az igazságot – Orsós Lajos Barcson

  Különleges vendége volt a közelmultban Barcsnak, Orsós Lajos egy Somogy megyei cigánytelepről került az …

Leave a Reply

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Close
%d bloggers like this: