Otthon / Ország-Világ / Emeli a béreket a MÁV
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Emeli a béreket a MÁV

Mintegy hatszáz dolgozóra van szükség az állami vasúttársaságnál, a súlyos munkaerőhiányt bérfelzárkóztatási programokkal is orvosolja a MÁV – írja a Magyar Idők.

A vasúttársaság közölte: a belső erőforrások átcsoportosításából származó pénzt a dolgozók béremelés, valamint cafeteria formájában kapják, emellett ösztönző juttatáshoz is hozzájuthatnak a jelenlegi dolgozók.

MTI Fotó: Máthé Zoltán
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Ágazatonként különböző bértáblát vezetnek be: idén a jegyvizsgálói munkakörökben, majd a vezénylői és vezénylőtiszti feladatkörökben, jövőre a többi között a járműkarbantartóknál, valamint a pénztárosoknál várható új bértábla.

A társaság a munkavállalók megtartása érdekében idén is pluszjuttatást nyújtott dolgozóinak.

MÁV: várhatóan 2017 elején zárul a HÉV átvétele

A fővárosi HÉV-vonalak átvétele várhatóan 2017 elején zárul – közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.

A MÁV hangsúlyozta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, a fővárossal, a Budapesti Közlekedési Központtal és a Budapesti Közlekedési Vállalattal szoros együttműködésben készülnek a HÉV-vonalak átvételére, szakértőik részt vesznek az egyeztetési folyamatokban, közreműködnek a közszolgáltatási szerződéses rendszer kidolgozásában.

A Fővárosi Közgyűlés augusztus 31-i ülésén döntött a HÉV kiválásáról. E szerint november 1-jén alakul meg a Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV) Zrt., ezt követően valósulhat meg a HÉV-vonalak átvétele úgy, hogy a főváros átadja az államnak, majd a magyar állam által a MÁV Zrt.-nek. A kiválás után a BHÉV Zrt. saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz, a szétválás előzetes tervek szerint mintegy 135-145 millió forintba kerül.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint az elképzelések alapján a BHÉV Zrt. önálló társaságként végzi a HÉV-ek üzemeltetését, a társaság még 2016-ban állami tulajdonba kerül, tulajdonosa a MÁV Zrt. lesz, azaz a MÁV-csoport egy újabb leányvállalattal bővül.

A HÉV-ek várható üzemeltetési költségeivel kapcsolatban a MÁV hangsúlyozta: az üzleti tervezés jelenleg is zajlik, így megalapozott számadat csak később áll majd rendelkezésre, viszont a Fővárosi Közgyűlés által a korábbi években elfogadott üzleti tervek alapján nagyságrendileg 14-15 milliárd forint körüli üzemi költségszintről lehet beszélni.

MTI

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Holtan találtak egy öttagú családra Németországban

Két felnőttet és három gyermeket talált holtan a német rendőrség egy családi házban egy Berlintől …

Leave a Reply

Close
%d bloggers like this: