Korábban mi is megírtuk, hogy a karácsonyi időszakban megnövedekedett csomagok súlya alatt összeomlott a posta, rengeteg volt a késve érkező vagy eltűnt küldemény, a postai dolgozók a legutóbbi karácsonyt idegesen töltötték.
Egy magyar webáruház tulajdonosa másfél héttel karácsony után arról panaszkodott az MNO-nak, hogy a karácsony előtt rendelt csomagok még mindig nem érkeztek meg, az ügyfelek türelmetlenek,
a posta nyomon követési rendszere pedig egy vicc.
A tulajdonos elmesélte a lapnak, hogy az ő cége például jellemzően két kiló alatti küldeményeket ad fel postán, amiket Európán belülre általában 3-5 nap alatt visz ki a Magyar Posta. Ezzel szemben most például azt az egy kilogramm körüli csomagot, amit a webáruház még december 19-én adott fel Litvániába, még mindig nem sikerült kézbesíteniük a címzetthez.
A posta követési rendszerében azt látni, hogy a csomag két napot töltött a postán, a harmadikon elindult Litvániába. Tegnapig, vagyis a feladást követő tizedik munkanapon a rendszer még mindig csak annyit mutatott, hogy már elindult Magyarországról. A postán azt mondták, majd csak akkor változik meg újból a csomag státusza, ha megérkezik Litvániába.
Rengeteg csomagküldő szolgálat van már, aminek folyamatosan frissülő rendszerében követni lehet, hol tart a csomag. A webáruház tulajdonosának ezért problémát okoz elmagyarázni az ügyfeleknek, hogy ha ezt a többiek meg tudják oldani, akkor a Magyar Posta miért nem.
A Magyar Posta előnye, hogy olcsóbb, mint a kisebb csomagküldő cégek, de azzal, hogy túl lassan viszik ki az ügyfeleknek a csomagot, komoly anyagi veszteséget okoznak a vállalkozóknak.
Forrás: 444.hu