A Facebooknak, a Twitternek, az Instagramnak és más közösségi oldalaknak is köze van a dologhoz.
Minden ötödik fiatal rendszeresen felkel éjjel, hogy megnézze kapott-e üzenetet az ismerőseitől a közösségi médián. Az érintettek ezért jóval fáradékonyabbak, ami a közérzetükre is hatással van.
A Journal of Youth Studies folyóiratban megjelent tanulmányban több mint 900 12-15 éves iskolás szokásait elemezték. A fiataloknak egy kérdőívet kellett kitölteniük arról, hogy milyen gyakran kelnek fel éjjel, hogy ellenőrizzék üzeneteiket a közösségi médián, mikor fekszenek le, mikor kelnek, valamint mennyire érzik magukat jól életük különböző területein és mennyire elégedettek a megjelenésükkel.
A válaszadók közül minden ötödik állította azt, hogy éjjelente felkel, hogy ránézzen a közösségi médiára. Erre a lányok hajlamosabbak voltak, mint a fiúk – írja az MTI.
Az éjjelente közösségi médiát használók, illetve azok körében, akik reggelente rendszertelenül keltek fel, háromszor gyakoribb volt az az állítás, hogy állandóan fáradtak az iskolában, mint azoknál, akik végigaludták az éjszakát, illetve minden nap ugyanabban az időben keltek fel. Ráadásul azok, akik folyamatos fáradtságra panaszkodtak az iskolában, átlagosan sokkal boldogtalanabbnak mondták magukat, mint a többiek – idézte a tanulmányt a Science Daily.
A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok több mint egyharmada legalább hetente egyszer felkel éjjel, hogy ellenőrizze üzeneteit.
A szakértők szerint azonban további kutatásokra van szükség ahhoz, hogy kiderítsék, hogy az iskolai fáradtságért mennyiben felelős a közösségi média, és mennyiben okozzák azt más tényezők.