Elképesztő motorteljesítmény, letaglózó menetdinamika és versenypályáról származó aerodinamika: megérkezett a vadonatúj Corvette ZR1!
Vadonatúj ligába: a szupersportkocsik elit, zártkörű klubjába nyert bebocsátást a Corvette legfrissebb változata, a ZR1. Iszonyatos, 765 lóerős teljesítményével és 969 Nm forgatónyomatékával ez minden idők legerősebb Corvette-je. És persze a leggyorsabb is: a 338 km/óra végsebesség szintén a Lamborghinik, Ferrarik és egyéb egzotikumok magaslatait ostromolja. A gyorsulási adatokat sajnos nem közölte a gyár, de meglepődnénk, ha nem döntene azzal is rekordot az 1,6 tonnás menetkész tömegű ZR1.
Örök kérdés sportautós körökben: a végsebesség vagy a kanyarstabilitás legyen nagyobb? Előbbihez áramvonalasnak kell lennie a karosszériának, utóbbinál viszont a leszorítóerő a fontos. A Corvette ZR1 tervezői nem kötöttek kompromisszumot: kétféle aerodinamikai csomagot is kidolgoztak az autóhoz. Döntsön a vevő, hogy a képeinken is látható, két állásban szabályozható, kifejezetten versenypályára szánt hátsó szárnyat kéri, 431 kg maximális leszorítóerővel, vagy beéri azzal, ha az autópályán, egyenesben mindenkinél gyorsabb. Az előbbi csomaghoz egyébként versenyabroncsokat, egyedi futóműhangolást és adaptív lengéscsillapítókat is kínál a gyár.
Az áramlástani okosságok persze önmagukban nem elegendők ahhoz, hogy gyors legyen egy autó: ahhoz megfelelő motor is kell. Jelen esetben egy vadonatúj fejlesztésű, kifejezetten ide szánt 6.2 V8 adja az erőt. Hatalmas kompresszor, 13 darab hűtő, kombinált szívótorok- és közvetlen befecskendezés teszi izgalmassá a technikát. Hétfokozatú kézi vagy nyolcas automata váltó csatlakozik hozzá.
f
forrás:zsurpubi.hu