Az ESMA Zrt. a választási kampány teljes időtartamára csupán 10 ezer forintos bérleti díjat számol fel a közvilágítási oszlopokra szerelt lengőkaros reklámtábláiért. Ezzel a megdöbbentően alacsony árral gyakorlatilag 95 százalékos engedményhez juttatta azokat a pártokat, amelyeknek sikerült leszerződniük a meglevő reklámhelyekre.
Az igény biztosan nagy volt, ugyanis a cég honlapjára már a kampány első napján kikerült a közlemény:
Sajnálattal tájékoztatjuk az érdeklődőket, hogy kapacitásaink nem teszik lehetővé további megrendelések elfogadását a 2018. évi országgyűlési választások kapcsán választási plakáttartók bérletére.
Az Orbán Viktor jó barátja, Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA Zrt. a normál üzletmenetben legkevesebb egy hónapra köt szerződést a partnereivel. A népszerű nevén elefántfülnek titulált lengőkaros szerkezet havi díja a múlt évben 90 ezer, az idén januártól 110 ezer forint. Az 50 napos kampányidőszak – mivel minden megkezdett hónapra teljes díjat kell fizetni – valójában két teljes hónapra szóló szerződésnek felel meg. Ez a jelenleg érvényes listaár szerint 220 ezer forint lenne.
A cég azonban megelégszik a 220 ezer forint 4,5 százalékával, és ezzel nagy segítséget nyújt a törvényi keretek miatt hivatalosan szűkös kampánykerettel dolgozó pártoknak.
Garancsiék tavaly novemberben 300 millió forintos megrendelést kaptak a Miniszterelnökségről. A Soros-terves nemzeti konzultáció két hónapos kampányához 4500 darab táblát adtak bérbe jelentős engedménnyel, de még akkor is a mostani kampányár négyszeresét kérték.
Ha viszont most ugyanazokkal a feltételekkel adnának 4500 oszlopot 2 hónapra, mint tavaly a Miniszterelnökségnek, az elefántfülkampány felemésztené a Fidesz teljes választási kampánykeretének a felét.
A kampányköltéseket szabályozó törvény maximálisan 995 millió forint kampánykiadást engedélyez egy-egy pártnak, amiről később el kell számolni az Állami Számvevőszéknek. Ebben az esetben azonban nem jutna pénz az elefántfüleknél rendszerint sokkal drágább óriásplakátokra, tévés reklámokra, kampányrendezvényekre és az egyéb kiadásokra, nyomtatványokra, postai küldeményekre.
A 24.hu megkérdezte az ESMA Zrt.-t, hogy mely pártokkal kötött szerződést, és azok milyen arányban részesednek a reklámhelyekből. A cég egyelőre nem válaszolt, de az már látható, hogy
a Fidesz hirdetései már a héten több várost beterítettek, így Budapestet is.
A cikk folytatásáért kattintson ide!