Otthon / Dél-somogyi hírek / DURVA, HOGY MILYEN TEHERFORGALOM KESERÍTI A DARÁNYIAK ÉLETÉT

DURVA, HOGY MILYEN TEHERFORGALOM KESERÍTI A DARÁNYIAK ÉLETÉT

Szerda délelőtt 9 és 10 között félpályás útlezárással tiltakoztak, majd egy azt követő lakossági fórumon protestáltak a darányiak a településüket sújtó iszonyatos tranzitforgalom ellen. A helyiek régóta panaszkodnak a kamionok megnövekedett száma miatt, amit repedező falu házak, balesetek, vészesen romló közlekedésbiztonság, valamint látványosan amortizálódó utak kísérnek. A demonstráció főszervezője, Agyag Éva darányi önkormányzati képviselő mind a térség egyéniben megválasztott kormánypárti képviselőjét, Szászfalvi Lászlót, mind pedig a jobbikos Ander Balázst meghívta az eseményre, amin azonban csak az ellenzéki honatya jelent meg kettejük közül. A Somogyi Hírlapon és a barcsi televíziósokon kívül felbukkant viszont az N1TV stábja is, akik mikrofonja előtt nem csak a település polgármestere, Villányi László, hanem a zúgolódó helyiek is kifejtették véleményüket. Egyöntetű a vélemény, hogy a falu főutcáján végig dübörgő teherautók miatt – amelyek között szép számmal található horvát és román kamion is -, az életminőség sokat romlott az ezer lelket számláló községben. A sebességhatárokat hírből nem ismerő monstrumok sokszor életveszélyes helyzeteket okoznak, a helybéliek megoldáskereső javaslataival – érkezzenek azok a falu vezetőségétől vagy az átlagpolgároktól – nem igen foglalkoznak a hivatalos szervek. Immáron évek óta…

Ander Balázs telefonos érdeklődésünkre elmondta, hogy felháborító az a közöny, amivel a magyar állam szervei lerázzák magukról a darányiak észrevételeit, holott jó lenne, ha tudatosodna bennük, ők azért vannak, hogy a polgárokat szolgálják. A nemzeti néppárti képviselő messzemenően azonosulni tud a demonstrálók járműveire kirakott tiltakozó feliratokkal, melyek szerint a kormány ne lopjon, s akkor majd jut utakra is. Hétfői parlamenti felszólalásában, ahol a kormányközeli „luxusparazita elit” lenyúlásait ostorozta, kifejtette, hogy ebben a ciklusban mintegy ezermilliárd forint összértékű infrastrukturális beruházást fognak kivitelezni a Mészáros- és Szíjj-féle érdekeltségek. Ezeknek a cégeknek a profitgyártó képessége 20-30 százalék körül mozog, ami sokszorosan meghaladja a piaci, nem pedig lezsírozott-haveri körülmények között boldogulni kényszerülő építőipari vállalatok éves haszonkulcsait. Az elképesztően pofátlan túlárazások viszont magyarázatot adnak minderre. Akár 250 milliárd forintot is kaszálhatnak majd ezeken az állami tendereken a kormányközeli nyertesek, holott ennek a pénznek máshol is lenne helye. Számos zsáktelepülés élve eltemetve érzi magát, mert nincs pénz összekötő utakra, az alsóbbrendű úthálózat állapota sokhelyütt katasztrofális – Somogy majd 1800 kilométernyi úthálózatából példának okáért csak 39 kilométernyi szakasz felújítására jut idén forrás -, és egyes főutak, így a Pécs városát Barccsal összekötő, s Darányt átszelő 6-os út is sok kívánnivalót hagy maga után. A közlekedési szakportálok szerint is hazánk egyik legveszélyesebb halálútjaként számon tartott, a brutális kamionforgalomtól egyre inkább tönkre menő, nyomvályús, kátyús út felújítását időtlen idők óta ígérgetik, de az itt élők már bizonyítékot szeretnének látni.

B. Cs.

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Első ízben telepítettek kősüllőt a Balatonba

A Balatoni Halgazdálkodási Zrt. munkatársai 3200 darab egynyaras példányt helyeztek ki Tihanyban a MTA Balatoni …

Hozzászólás

Close
%d blogger ezt szereti: