Hatalmas mértékű, 15-20 százalékos áremelést javasol a két legnagyobb magyar fuvarozói érdekképviselet. És hogy miért? Az elmúlt időszakban több tényező is drágította a költségeiket:
- Drágult az üzemanyag
- Nőttek és nőnek az útdíjak
- A kamionok és az alkatrészek is többe kerülnek
- Drasztikusan drágultak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjai (van olyan járműkategória, ahol a háromszorosára pár év alatt)
- A munkaerőhiány miatt egyre többet kell fizetni a sofőröknek (havi nettó 4-450 ezer forint alatt állítólag nagyon nehéz járművezetőt találni)
- És komoly gondot okoz, hogy az ország több pontján is felújítják az autópályákat, illetve az M0-st
- És a nyugat-európai országok saját piacaik védelme érdekében bírságokat, adminisztratív terheket helyeztek kilátásba a magyar fuvarcégekkel szemben.
Szóval van gond dögivel, ezért lépett fel közösen most a mintegy 3700 tagvállalkozást tömörítő szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a hazai nehéztehergépjármű kapacitás mintegy 25 százalékát reprezentáló Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – derül ki a napi.hu beszámolójából.
A drasztikusnak hangzó áremelés ahhoz kell, hogy ne legyen áruhiány a boltokban ősszel és télen, bizonygatták az érdekképviseletek.
forrás: somogy.ma