A Volkswagen bejelentette, csökkenti dolgozóinak létszámát, és bizonyos modellek esetében a műszakok számát is szlovákiai gyárában.
Arról ír a Portfolio.hu a szlovák ma7.sk alapján, hogy a Volkswagen a hatékonyság jegyében a nagyméretű SUV modelleket a jövőben 3 műszakban gyártaná, míg a kisautókat a világban tapasztalható csökkenő kereslet miatt csak egy műszakban állítanák elő a jövőben. A szlovák portál szerint 1000 embert terveznek elküldeni, a Reuters azonban azt írja, a Volkswagen hétfőn azt jelentette be, hogy
500 olyan dolgozójuktól válnak meg, akiket még 2016-ban kölcsönöztek a győri Audi-gyárból.
Ezeknek az embereknek a jövője viszont biztosított, a szlovák portál tájékoztatása szerint ők Magyarországon folytathatják a munkát, vagyis nem kerülnek utcára. A lépésekre a járművek iránt mutatkozó csökkenő globális kereslet mellett azért is szükség van, mert a Volkswagen legújabb stratégiájának megfelelően 30 százalékkal hatékonyabbá akarja tenni a termelését 2025-ig.
A ma7.sk beszámolt arról is, hogy az üzemi szakszervezet vezetője, Zoroslav Smolinský nem tartja különlegesnek a jelenlegi helyzetet, mert csupán arra reagál az üzem, hogy világméretben csökken a kereslet az autók iránt. Meglátása szerint aggodalomra semmi ok, a gyártás 2023-ig biztosított. Viszont már tavaly ősszel felröppentek a hírek, hogy a konszern vezetése nem számol Pozsonnyal a legújabb modelleknél.
A Portfolio.hu megjegyzi, a Volkswagen üzeme a legnagyobb autógyár Szlovákiában, ahol tavaly közel 14 ezer embernek adtak munkát, ezzel egyben a legnagyobb foglalkoztató is volt a magánszektorban. Itt készül az Audi Q7-es, a Porsche Cayenne és Volkswagen Touareg modell, amelyek az SUV-szegmens képviselői. Továbbá itt gyártják a Volkswagen Up!-ot, teszt jelleggel a Volkswagen e-Up!-ot, valamint a Seat Mii és a Skoda Citigo modelleket.