Otthon / Barcsi hírek / VESZÉLYBEN A NAGYATÁD-SOMOGYSZOB VASÚTVONAL IS?

VESZÉLYBEN A NAGYATÁD-SOMOGYSZOB VASÚTVONAL IS?

Ander Balázs, az ellenzéki Jobbik alelnöke közleményben kelt ki az újabb vasútbezárási tervek miatt. Miként azt a Népszava megírta, 14 vidéki mellékvonalra mondanák ki az őszi önkormányzati választások után a halálos ítéletet. Miként az hírlik, a térségünk életében fontos Nagyatád-Somogyszob szakasz is ott szerepel a fekete listán. Dél- és Belső-Somogy már megszenvedte az elmúlt évtizedek vasútbezárásait. A hatás máig érződik, az itt élők most is isszák a keserű levét. Felszámolták a Nagyatád-Barcs, a Kaposvár-Barcs, a Barcs-Sellye vonalakat. Azzal, hogy mekkora nehéztehergépjármű-forgalom zúdul a 68-as útra, viszont már nem törődtek a döntés kiagyalói. Mint ahogyan azzal sem, hogy a térség elérhetősége egyre rosszabb és rosszabb. Reméljük, hogy a választókerület egyéniben győztes kormánypárti képviselője, a csurgói Szászfalvi László (KDNP) sem hódol be a tervezet előtt, és kiáll az itt élő emberekért. Alább Ander közleménye.

(B. Cs.)

Fideszes vidékpusztítás

A magyar vidék szempontjából létfontosságú vasúti szárnyvonalak fölött évtizedek óta baljós felhők komorlanak. A 2013-as Nemzeti Közlekedési Stratégia is csak 6 ezer kilométerben határozta meg a törzsvonalak és a megőrzendő mellékvonalak hosszát. Hogy mi lesz a maradék 1700 kilométerrel, arra azóta sincs őszinte válasz. A 7700 kilométeres hazai vasúti hálózat 40 százalékát kitevő mellékvonalak jövőjét súlyosan fenyegetik az inkább szolgálati Audikkal, helikopterekkel és magángépekkel közlekedők kormányzat emberei. Sajtóértesülések szerint 14 vasúti mellékvonalra mondaná ki a halálos ítéletet az önkormányzati választások után a kormány. Ez szembe megy azzal az elvárással, hogy a közlekedésben növekedjen az energia- és környezetkímélő szállítási módok aránya. A Gyurcsány-Bajnai páros vasútgyilkos politikájához hasonlóan ezzel a lépéssel újabb halmozottan hátrányos helyzetűvé nyomorított vidékeket törölne le a térképről Orbán Viktor.

A Jobbik szerint, ha az infrastrukturális nagyberuházásokat a túlárazások és a milliárdos extraprofit miatt nem sajátították volna ki a kormánypárti “oberstrómanführerek”, akkor maradt volna elegendő forrás a mellékvonalak versenyképessé tételére is. Mi nemet mondunk a vasút-ésszerűsítésnek hívott, mellék­vonal-irtó vidéksorvasztásra, ezért a Jobbik felszólítja a kormányt, hogy legalább a saját maguk által írt Magyar Falu Program eszméit ne tapossák sárba! A vidék Magyarországa igenis élni akar, követeljük tehát, hogy az érintett térségek Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselői se sunnyogjanak, ne asszisztáljanak ahhoz, hogy kivéreztessék a szárnyvonalakat! A felcsúti kisvasúttal ellentétben a magyar vasút, a magyar vidék nem válhat a kormányzat 1:1-es méretarányú terepasztalává!

Ander Balázs, a Jobbik alelnöke

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

„Nem fogadjuk el a büntető szemléletet” – az orvosok szerint a belügy nem jó irányba viszi az egészségügyet

„A Kamarával a tárgyalást eredményesen zártuk, amit Dr. Kincses Gyula elnök úr levélben köszönt meg” …

Leave a Reply

Close
%d bloggers like this: