Otthon / Friss hírek / Bevételét és nyereségét is növelni tudta tavaly a TV2 – hvg.hu

Bevételét és nyereségét is növelni tudta tavaly a TV2 – hvg.hu

Tovább nőtt a csatorna adózott eredménye, 2018-ban 1,6 milliárd forint volt, 2019-ben már 1,7 milliárd.

2 milliárd forint veszteség – 2017-ben még így állt a TV2 mögött álló cég, a TV2 Média Csoport Zrt., ami messze volt attól, hogy jónak lehessen nevezni. Egy évvel később viszont már egészen más számokat láthattunk: 2018-ban az adózott eredmény meghaladta az 1,6 milliárd forintot.

Az úgynevezett sikerszéria 2019-ben is folytatódott: tavaly az adózott eredmény már az 1,7 milliárd forintot is meghaladta, egészen pontosan 1,749 milliárd forint lett.

A bevétel is nőtt, míg 2018-ban 39 milliárd forint volt, addig 2019-ben 41,15 milliárd forint. Osztalékot nem fizetett a csatorna, amiről május 14-én döntöttek egy olyan irodaházban, amely egykor Mészáros Lőrinchez és Tiborcz Istvánhoz volt köthető. A közgyűlés helyszíne az Andrássy út 59. volt, az itt található palotát az Appeninn szerezte meg 2018-ban. (Mészáros és Tiborcz időközben kiszállt az Appeninnből).

A csatorna Andy Vajna halálát követően esett át tulajdonosváltáson, a néhai filmipari kormánybiztos után több lépésben végül Mészáros Lőrinc közeli barátja, Vida József (és köre) szerezte meg. A TV2 volt az első vagyontárgy, amelyre a Fidesz rátette a kezét Andy Vajna halála után – legalábbis papíron.

Azért írjuk, hogy papíron, mert a TV2-nél minden jel szerint az eladás már jóval Vajna halála előtt lezajlott, az új tulajdonost viszont nem vezették át a céges papírokban. G7 írta meg, hogy a TV2 tulajdonosa már 2016 végén kötött egy megállapodást a csatorna eladásáról, a vevő azonban nem vette nevére a csatornát, inkább előleg formájában “folyamatosan tolta a milliárdokat a veszteséges kereskedelmi tévébe”.

G7 szerint érdekes módon pont abban az évben, amikor a TV2 közvetlen tulajdonosa (ami a Magyar Broadcasting Co. nevű cég) megkapta az előleget, egy bizonyos BusinessHelp Kft. könyveiben is megjelent egy azzal lényegében azonos összeg azon a soron, ahol ezt nyilván kell tartani. Utóbbi cég beszámolójában ráadásul azt is feltüntette, hogy a növekedés oka előlegfizetés volt. A cinkotai vállalat által fizetett előleg összege pedig időről időre épp akkor és épp annyival nőtt, amikor és amennyivel a Magyar Broadcasting Co. által kapott előleg nőtt.

A BusinessHelp ebben az időszakban egy bizonyos Fári Ádámé volt, akit Vida József jobbkezeként tartanak számon. A cég 2019 júliusában került át a Vida Józsefhez és köréhez köthető Abraham Goldman Bizalmi Vagyonkezelőhöz. Az ügyvezető Fári Ádám maradt.

A TV2 az egyik olyan csatorna, amelyik a kormányzati kampányok nagy nyertese: szinte nincs olyan hirdetés, amelyből ne jutna a csatornának. A kiegészítő mellékletből nem derül ki, hogy mennyi közpénz áramlott a csoporthoz, az viszont igen, hogy mennyi hirdetési bevételük volt: 22,3 milliárd forint. A cégnek exportbevétele is volt, Szlovákiából, Nagy-Britanniából, Bulgáriából, Ciprusról, Luxemburgból, Máltáról – hogy csak néhányat említsünk. Az exportbevétel 1,6 milliárd forint volt.

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Jól megy a felcsúti gázszerelő sporthotelének

Az alcsúti arborétum mellett működő Puskás Ferenc Sport Hotelt üzemeltető cég csaknem 13 millió forintos …

Hozzászólás

Close
%d blogger ezt szereti: