Otthon / Egyéb / A köztévé után az MTI-ről is bebizonyosodott, hogy a fideszes pártállam szócsöveként működik

A köztévé után az MTI-ről is bebizonyosodott, hogy a fideszes pártállam szócsöveként működik

Akárcsak a köztévét, központilag irányított szócsővé alakították a nemzeti hírügynökséget is. Pont mint a kommunizmus idején.

A Szabad Európa a közelmúltban kijött egy cikkel, amiben három külpolos köztévés kitálalt az MTVA-nál zajló „maffiaszerű” kádermunkáról. Majd a lap egy hangfelvételt is közzé tett ugyanerről.

A felvételen Bende Balázs, az MTVA kádere egészen nyíltan beszél arról, mik a politikai elvárások az intézményben. Az informátorok beszámolnak róla, hogy hogyan készülnek a kötelező migránsos anyagok, hogyan kell velük hergelni a népet, és hogy hiába mutattak be olyat, ami valójában nem történt meg, helyreigazítás soha nem volt. Utóbbiról már mi is írtunk részletesebben.

Most újabb anyaggal jött ki a Szabad Európa, ami bemutatja, hogyan működik a cenzúra és a pártirányítás a nemzeti hírügynökségnél. A cikkben elhangzottak alapján a központi ellenőrzés legfőbb módszere az önálló munkavégzés gyakorlati betiltása volt, vagyis a hírügynökség újságíróit határozottan eltiltják a saját anyagok közlésétől, inkább a kormánypárti politikusok közleményeinek, vagy a kormánypárti lapokban megjelent értesülések szó szerinti átvételére buzdítják.

Röviden:

  • Fokozatosan kezdték korlátozni az újságírói szabadságot 2011-től
  • Tiltott téma volt Placido Domingo zaklatási ügye
  • Érzékeny téma a papi pedofília és a koronavírus-járvány is
  • Sok anyag tűnik el rejtélyes körülmények között, de van, aki letiltotta saját nevét egy anyagról, annyira átírták
  • Szájer József orgiájáról sem számolt be a nemzeti hírügynökség
  • „Rámegy az egészségem” – mondta munkájáról egy MTI-s
  • Az a Bende Balázs ad utasításokat az MTI-ben, aki a köztévé értekezletén kimondta: a megfelelő narratíva szerint kell anyagot gyártani

A lap egyik forrása szerint a legabszurdabb eset az volt, mikor tavaly márciusban az Európai Néppártban (EPP) a Fidesz kizárásáról szavaztak. Akkor az MTI brüsszeli tudósítói megírták az erről szóló hírt, az azonban nem jelent meg.

Aztán jött az utasítás, hogy az Origótól kell átvenni, hogy a Fidesz saját maga függesztette fel néppárti tagságát” – árulta el az informátor.

Nos, ha valaki nem tudta volna, hogy működött Magyarországon az 50-es években a központosított hírgyártás, akkor most már tudja. Pont így.

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Na, de mit adott a Fidesz a 40-es, diplomás szingliknek? És az elvált anyáknak?

A jövedelmi statisztikák szerint a gyerekes és a gyerek nélküli háztartások közti olló záródott a …

Hozzászólás

Close
%d blogger ezt szereti: