Akármilyen kínos is lehet kifelé, de a csirke far-hát árstopja valójában egy választási kampányelem. S erről már rendelet is született, méghozzá maga a propagandaminiszter írta azt alá.
Az Orbán-kormány három plakátváltozatot is készíttetett különböző méretű élelmiszerüzletek számára, ezeken a kvázi választási plakátokon jól látható, hogy a kristálycukor, a búzafinomliszt, az étolaj, a házi sertéscomb, a csirkemell, csirke far-hát, csirkefar és csirkeszárnyvég, valamint az ultramagas hőmérsékleten hőkezelt 2,8 százalékos tej ára a kormánynak (na, jó: Orbán Viktornak) köszönhetően kevesebb.
A tájékoztatót
- a bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű üzletek esetében kötelezett az üzlet vásárlók által használható összes bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 297×420 milliméter nagyságú (A3 méret) méretben, jól látható információs táblán,
- az ennél kisebb méretű boltoknál kötelezett az üzlet vásárlók által használható bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 210×297 milliméter nagyságú (A4 méret) méretben, jól látható információs táblán.
- Egyéb boltokban az üzlet vásárlók által használható bejáratánál vagy egyéb helyen, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 210×297 milliméter nagyságú (A4 méret) méretben, jól látható információs táblán köteles kihelyezni.
Rogán Antal gondol az online kereskedőkre is: “aki kizárólag csomagküldő kereskedelmet folytat, valamint azon kereskedő, aki rendelkezik internetes honlappal, honlapjának nyitó felületén jól látható méretben közzéteszi az 1. melléklet szerinti tájékoztatót.”
Az 1. melléklet
A 2. melléklet
A 3. melléklet