Ugyan nő a hazai termékek aránya a magyarországi üzletláncokban, de míg a multiknál 70-71,5 százalékos volt a javulás, addig a magyar tulajdonú láncoknál 78-82,5 százalékos volt. A sertéstartók költségei annyit nőttek, hogy a boltláncoknak és a vásárlóknak is el kell fogadniuk, hogy jelentős drágulásra van szükség, vagy veszélybe kerülnek az állattartók.
A legfontosabb, legkeresettebb élelmiszerek kínálatában nőtt a magyar termékek aránya tavaly – mondta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) osztályvezetője, Kasza Gyula a Magyar Húsiparosok Szövetségének csütörtöki sajtórendezvényén Budapesten.
A Nébih vizsgálata szerint 2020-ban 70,5 százalék, 2021-ben 71,3 százalék volt az üzletekben a belföldi beszállítók termékeinek aránya. A magyar tulajdonú üzletláncok teljesítettek a legjobban, a Coop kínálatában 82,2 százalékos, az CBA boltjaiban 78,7 százalékos részesedést mért a magyar termékekre a hivatal. A magyar áru aránya jellemzően az alacsonyabb hozzáadott értéket tartalmazó termékcsoportokban magasabb – mondta Kasza Gyula az MTI beszámolója szerint.
napi.hu