Otthon / Friss hírek / Mészáros Lőrincék mellett az osztrák Strabag és a francia Colas is bejelentkezett a 35 évre szóló autópálya-koncesszióra

Mészáros Lőrincék mellett az osztrák Strabag és a francia Colas is bejelentkezett a 35 évre szóló autópálya-koncesszióra

24.hu úgy tudja, még idén lezárhatják az eljárást. Az már korábban ismert volt, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják az elvárt tőkeerőt egy magyar cégekből álló konzorciumnak. Ennek egyik résztvevője a Dömper Kft., amelyről piaci körökben úgy tudják, hogy más tenderekhez hasonlóan ezúttal is a szlovák gyökerű Doprastavval közösködik majd. A gigaberuházás a külföldi nagy cégeket is érdekli. A részvételi szándékot a francia Colas az osztrák Strabag is jelezte.

Egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre. Csak ekkor derül ki, mekkora koncessziós összeget hajlandó fizetni a jelentkező, és mennyi rendelkezésre állási díjat vár el a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetéséért, fenntartásáért, illetve a hálózat bővítéséért, új utak építéséért.

A kiírásból annyi látszik, hogy komoly pénzügyi hátteret és gazdasági erőt kell felmutatni a pályázóknak. A saját tőkére előírt követelmény 150 millió euró (durván 53 milliárd forint), a beruházási terv mellé legalább 1 milliárd euró (350 milliárd forint) „pénzügyi eszköz meglétét” kell igazolni a finanszírozó képességet bizonyítandó, a konkrét ajánlattétel mellé pedig 800 millió forint biztosítékot követel meg a koncessziós iroda.

A 24.hu szerint azonban a Mészáros-csapat számára aligha okoz gondot a pénzügyi háttér megteremtése. A legutóbbi gazdagokat bemutató listán Mészáros Lőrinc vagyona már 450 milliárd forint felett járt, de ha ez nem lenne elegendő, az óriási pénzeket mozgató NER-vagyonkezelők magántőkealapjainak egy része is a felcsúti multimilliárdoshoz köthető.

Mészáros Lőrinc Kósa Lajos Szijjártó Péter
Mészáros Lőrinc a V-Híd Építő Zrt. tulajdonosa Kósa Lajos és Szijjártó Péter társaságában
MTI/Czeglédi Zsolt

A Strabag kormányoktól függetlenül mindig nagyobb darabokat hasított a magyar infrastruktúraépítésből, és az indulók között speciális a helyzete, hiszen az osztrák mamut most is üzemeltet magyar autópályát. Az M5, illetve az M6 ppp-s konstrukciójáról írtuk, hogy elég jó üzletnek bizonyult a magánbefektetők számára, hozzájuk dől a profit. A magyar állam viszont több mint 2800 milliárdot bukott az évek alatt, ennyit takaríthatott volna meg, ha maga oldja meg az építkezést hitelből.

TG Facebook Comments

About hellodelsomogy

Check Also

Változás lesz októbertől – figyelmeztet a NAV

A NAV legfrissebb nyomtatványkitöltő verzióját kell használni októbertől. Változás lesz októbert 1-jétől a NAB Általános …

Hozzászólás

Close
%d blogger ezt szereti: